Skip to main content

Privacybeleid

DOEN congressen en evenementen gaat met uw gegevens om zoals het hoort.
Precies zoals we zelf ook behandeld willen worden als het gaat om privacy. We verzamelen wél persoonsgegevens van u, maar zorgen dat die netjes afgeschermd blijven voor derden.

Persoonsgegevens bij inschrijving

Als u zich inschrijft voor een bijeenkomst, vragen we u om uw persoonsgegevens.
We hoeven niet alles van u te weten, maar alleen wat strikt noodzakelijk is om uw deelname zo goed mogelijk te regelen.
We vragen naar uw voor- en achternaam, functie, geslacht, e-mailadres, adres en indien van toepassing uw bedrijfsnaam en evt. afdeling, plus uw BIG-nummer. Uw geboortedatum vragen we in verband met accreditatie. Uw telefoonnummer voor dringende vragen of als we u op de congresdag zelf willen bereiken. Daarnaast vragen wij u naar eventuele dieetwensen.
Verder slaan we vooral de facturatiegegevens van u of uw organisatie op, incl. eventueel PO-, inkoop- of referentienummer.

DOEN congressen en evenementen verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
  • Het afhandelen van uw inschrijving en/of betaling;

  • U te informeren sturen over praktische details met betrekkeing tot de bijeenkomst, zoals routebeschrijving, annulering en presentaties na de bijeenkomst;

  • U te informeren over toekomstige congressen, workshops en nascholingen die
    DOEN congressen en evenementen organiseert.
    Als we u benaderen en u stelt hier geen prijs meer op, dan kun u ons dit altijd kenbaar maken door een mail te sturen aan info@doen-congressen.nl;

  • Het bijschrijven van uw accreditatiepunten in het daarvoor bestemde registratiesysteem (b.v. PE-online) en de wettelijke eis om het bewijs van uw aanwezigheid 5 jaar te bewaren;

  • U te bellen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren (b.v. last
    minute aanpassingen (aanvangstijd) van het programma of onverwachte annulering).

Derden

Uw persoonsgegevens worden alleen met derden gedeeld bij activiteiten die strikt noodzakelijk zijn bij de uitvoering van onze bedrijfsactiviteiten. En als we dat al moeten doen, wisselen we geen andere gegevens uit dan uw volledige naam, functie en waar u werkzaam bent.
Denk bij derden bijvoorbeeld aan het laten drukken van naambadges of certificaten, of deelnemerslijsten voor het registratiesysteem waarin accreditatiepunten worden bijgehouden. of wanneer u als onze gast overnacht in een hotel. Met sprekers en sponsoren delen wij uw naam, functie en waar u werkzaam bent. 

Bewaringstermijn

De bewaartermijn van uw gegevens hangt samen met het doel waarmee we de gegevens hebben gekregen of verzameld en eventuele wettelijke verplichtingen.
Uw NAW-gegevens bewaren we om u in de toekomst te benaderen voor bijeenkomsten die mogelijk interessant zijn voor u, gebaseerd op uw deelname aan een eerdere bijeenkomst.
Voor de Belastingdienst bewaren we bepaalde factuurgegevens voor wat langere tijd, volgens de wettelijke richtlijnen.

Keuzes voor persoonsgegevens

Wij bieden u de mogelijkheid tot het inzien, veranderen of verwijderen van alle persoonlijke informatie die u aan ons hebt verstrekt. Stuur een mail naar info@doen-congressen.nl met een verzoek tot inzage, verandering, gegevensoverdraging en/of verwijdering van uw persoonsgegevens.

Contactgegevens

Geldig vanaf: 1 februari 2023